AR verta atkreipti dėmesį į automobilio ridą?
Brangesnis supirkimas, Viktoras
8 670 528** [rodyti]

AR verta atkreipti dėmesį į automobilio ridą?

Kaip ir 18 ar 50 gimtadieniai, mašina taip pat turi svarbius etapus savo gyvenime. Automobilio amžius skaičiuojamas ne vien metais, bet visada atkreipiamas dėmesys ir į ridą, kuri gali pakoreguoti transporto priemonės vertę. Taigi, jeigu planuojate parduoti automobilį visada atkreipkite dėmesį į odometrą ir stenkitės jį parduoti prieš pasiekiant skaičius aprašytus žemiau. Taip pat būtina atkreipti dėmesį į šiuos skaičius ir prieš perkant automobilį, bet vis dėl to neverta jais šimtu procentu pasitikėti.

Kagi apžvelkime svarbiausius skaičius automobilio odometre:

1 riba: 50-65 tūkst. km

Dažnas mašinų gamintojas suteikia garantiją trims metams arba ±55 tūkst. km. Šiame etape dažnai automobilis yra gražinamas iš jį lizingavusio žmogaus atgal pas automobilių pardavėjus.

Taip pat, dažnai po tokios ridos automobiliui ateina laikas pirmam rimtesniam servisui negana to turbūt greit ateis laikas keist besidėvinčias dalis, tokiais kaip stabdžių kaladėlės ar padangos.

Jeigu ruošiatės pardavinėti automobilį turėtumėte tai žinoti ir stengtis jį parduoti prieš rimtą apsilankymą servise, nes vis viena išleistos sumos atsiimti pardavus automobilį kažin ar pavyks. Atvirkščiai yra perkančiam, pasitikrinkite kad automobiliui yra atlikta būtina priežiūra bei būkite pasiruošę stipriai derėtis.

2 riba: 200-220 tūkst. km

Dažnai antras rimtas apsilankymas servise yra žymiai brangesnis nei pirmas, kadangi susikaupia nemažai būtinų darbų, tarkim pagrindinio diržo keitimas kurio pakeitimas prasideda nuo 1000 lt, ir į kurį nekreipiant dėmesio, bei leidžiant jam nutrūkti išlaidos augs penkiagubai.

Prieš perkant tokios ridos automobilį serviso knygoje ieškokite įrašų apie nesenai atliktus rimtesnius darbus. Taip pat atkreipkite dėmesį į stabdžius bei padangas, jei jie nusidėvėję- derėkitės.

3 riba: 350 tūkst. km

Prieš dvidešimt metų gamintos mašinos nedažnai galėjo girtis tokia rida, na nebent vokiškos, o ypač Mersedesai, kurie sukdavo po milijoną ir daugiau kilometrų be didesnio vargo. Vis dėl to, nors ir dabartiniai automobiliai gali be problemų pasiekti šią ribą, dažnai automobilio kaina drastiškai krenta, nors techninė būklė ir ne ką skiriasi nuo automobilio su 280 tūkst. km ant odometro.

Turėdami šitai omenyje stenkitės parduoti mašiną dar jai nepasiekus 300 tūkst. km.

Iki begalybės ir už jos

Kai jau mašina pasiekia 350 tūkst. km servisai pradeda kartotis kas kokį 50 tūkst. km, bet jau išorė bei vidus rodo senatvės ženklus, turbūt aiškiausiai tai bus matoma ant sėdynių  ir vairo. Taigi, pasiekus tiek rida nebeturėtų būti labai svarbi.

Lietuviškas biznis

Turbūt skaitydami straipsnį klausinėjot savęs kaip čia mašina nuvažiavus 350 tūkst. km dar gali būti gera, kai mano audinei vos su 180 tūkst. rida reikėjo keisti turbiną? O ar pastebėjot kad dažnai internete bei turguose parduodami automobiliai turi „standartinę“ ridą- 180 tūkst. km ir nesvarbu nei metai, nei modelis, nei kuro tipas. Atidarius tokio automobilio dureles dažnai matomos nutrintos sėdynės bei vairas. Beje, brangesnėms mašinoms pakeičiamos sėdynės bei perdažomi ar irgi keičiami vairai, bei kitos nusidėvėjimą rodančios detalės.

Nepasitikėkite ir serviso knygelėmis, nes „perekūpai“ pasirūpinę štampais, nesunkiai jas klasifikuoja. Jei mašina jums kelia įtarimą pasiūlykit ją nuvaryt į servisą- dažnai pardavėjas nesutiks, kadangi nors ir odometre rašomi „pagražinti“ skaičiai, prijungus kompiuterį pamatoma tikroji rida. Dar vienas būdas pagal automobilio identifikacijos numerį (VIN) galima atsekti ne vien kokia komplektacija turėtų būtį transporto priemonėje, bet ir jos paskutinę registruotą ridą, bei ar mašina buvo daužta.

Taigi, nepasitikėkite pardavėju kai jis mažą ridą teisins tuo, jog automobilį pirko iš vokiečio kunigo kuris jį tenaudojo tik kas antrą sekmadienį.

Tokiai situacijai yra ir antra medalio pusė- tai pirkėjai. Dažnas pirmenybę teikia mažai ridai bei geresniems metams, taigi patys pirkėjai iškreipia rinką taip perpardavinėtojus priversdami imtis gudrybių.

Apibendrinant, automobilio rida tėra tik maža detalė renkantis automobilį. Į ja svarbu atkreipti dėmesį, bet niekada vien skaičiais nepasikliaukite, kaip žinia yra nemažas skirtumas tarp 100 tūkst. km žvyrkeliu bei tiek pat asfaltu.





Grįžti atgal